+7 7112 93-37-68

AQJAIYQ Әлеуметтік-Кәсіпкерлік Корпорациясы

Контакты СПК Aqjaiyq Instagram СПК Aqjaiyq Facebook

Кері байланыс

Яндекс.Метрика
Жер учаскесін сатып алу

Алу тәртібі жеке жер учаскесін
Жер учаскесіне құқық беру жер учаскелерін мемлекеттік меншіктегі мынадай тәртіппен жүргізіледі:
 Жауапты тұлғаМерзімі
1
Өтінішті қарауға қабылдау туралы тиісті құқық беру жер учаскесіне
Бастаушы 1 жұмыс күні
2
Пайдалану мүмкіндігін айқындау сұралып отырған жер учаскесін мәлімделген нысаналы мақсаты бойынша, жерді аумақтық бөлуге сәйкес (Ресімдеу, жер учаскесін таңдау туралы Актіні)
  10 жұмыс
3
Жер учаскесін алдын ала таңдау (сұралған кезде объектілерін салу үшін жер учаскесін қоспағанда, құрылыс объектілерін елді мекен шегінде)
  5 жұмыс
4
Комиссия қорытындысын дайындау, тиісті жергілікті атқарушы органдармен құрылған жер учаскесін беру туралы
  10 жұмыс
5
Әзірлеу және бекіту; жерге орналастыру жобасын
   
6
Шешім қабылдау үшін жергілікті атқарушы орган облыстың, республикалық маңызы бар қаланың, астананың, ауданның, облыстық маңызы бар, аудандық маңызы бар қала, кент, ауыл, ауылдық округ құқық беру туралы жер учаскесіне (Шешімі/Әкімдіктің Қаулысы
Акимат города/района 7 жұмыс күні (Қаулының көшірмесі өтініш берушіге жіберіледі 5 күн ішінде)
7
Қорытынды шарт сатып алу-сату немесе уақытша (қысқа мерзімді, ұзақ мерзімді) өтеулі (өтеусіз) жер пайдалану
Облыстың уәкілетті органы 10 жұмыс күнінен кешіктірмей шешім қабылданған күннен бастап
8
Жер учаскесінің шекарасын белгілеу жерде
Бастаушы 10 жұмыс
9
Сәйкестендіру құжаттарын дайындау және беру жер учаскесін қоспағанда, жер учаскесінің шегінде объектілер салу үшін елді мекен
Мемлекеттік корпорациясы, жетекші мемлекеттік жер кадастры 6 жұмыс
*Туралы өтінішті қараудың жалпы мерзімі жер учаскесіне құқық беру 2 ай келіп түскен кезден бастап.
Көрсетілген мерзімге: жерге орналастыру жобасын жасау, келісу және оның жергілікті жердегі жер учаскесінің шекараларын.

Шетелдік жұмыс күшін тартуға шетелдік жұмыс күшін тартуға жергілікті атқарушы органның тиісті әкімшілік-аумақтық бірлікті беретін шетелдік жұмыс күшін тартуға рұқсат негізінде Қазақстан Республикасының аумағында еңбек қызметін жүзеге асыру үшін жұмыс берушілер тартады.

Тиісті әкімшілік-аумақтық бірліктің аумағында жергілікті атқарушы органдар жұмыс берушілерге жұмыс күшін жұмылдыру үшін шетелдік жұмыс күшін тартуға рұқсат беру немесе ұзартудан бас тартуға және (немесе) рұқсат беру мерзімін ұзартуға, халықты жұмыспен қамту жөніндегі уәкілетті орган тарататын квота шегінде еңбек қызметін жүзеге асыруға, көрсетілген рұқсаттарды қайтару.

Жергілікті атқарушы органның шетелдік жұмыс күшін тартуға берген рұқсаты басқа жұмыс берушілерге берілмейді, басқа әкімшілік аудандарда орналасқан кәсіпорындарға, ұйымдарға іссапарға жіберілген жұмыс берушіге шетелдік жұмыс берушілерді жіберген жағдайларды қоспағанда, тиісті әкімшілік-аумақтық бірліктің аумағында ғана қолданылады. - аумақтық бірліктер, бір күнтізбелік жыл ішінде тоқсан күнтізбелік күннен аспайтын мерзімге.

Жұмыс берушілерге шетелдік жұмыс күшін тартуға рұқсат беріледі және (немесе) ұзартылады, құжаттар ұсынылған және Қазақстан Республикасының салық заңнамасында белгіленген сыйақы халықты жұмыспен қамту жөніндегі уәкілетті орган белгілеген шарттарға сәйкес төленеді.

Осы тармақты шетелдік жұмыс күшін тарту үшін жұмыс берушілерге рұқсат беру және (немесе) қайта ресімдеу үшін алымды төлеу туралы ереже ішкі корпоративтік ауыстыру шеңберінде жұмыс істейтін шетелдіктерге және азаматтығы жоқ адамдарға қолданылмайды.

Жұмыс берушілерге шетелдік жұмыс күшін тартуға қажетті құжаттарды қабылдау, сондай-ақ жұмыс берушілерге рұқсат беру және (немесе) ұзартуды жергілікті атқарушы орган халықты жұмыспен қамту жөніндегі уәкілетті орган белгілеген тәртіппен, соның ішінде рұқсаттамалар мен хабарландырулардың ақпараттық жүйесі арқылы электронды түрде жүзеге асырады.

Жұмыс берушінің рұқсаттары бойынша жұмыс істейтін шетелдік қызметкерлердің саны халықты жұмыспен қамту жөніндегі уәкілетті орган айқындаған қазақстандық кадрлардың санына сәйкес келуі керек.

САНАТ

Рұқсат беру және (немесе) қайта ресімдеу тәртібі мен шарттарын анықтау үшін қызметкерлердің келесі санаттары белгіленеді:

  • бірінші санат - басқарушылар мен олардың орынбасарлары;
  • екінші санат - біліктілік талаптарына, белгіленген кәсіби стандарттарға, менеджерлердің, мамандардың және басқа да қызметкерлердің біліктілік анықтамалығына, ұйымдардың басшыларының, мамандарының және басқа да қызметкерлерінің типтік біліктілік сипаттамаларына сәйкес келетін құрылымдық бөлімшелердің басшылары;
  • үшінші санат - біліктілік талаптарына жауап беретін мамандар, кәсіби стандарттар, менеджерлердің, мамандардың және басқа да қызметкерлердің біліктілік анықтамалығы, ұйымдардың басшыларының, мамандарының және басқа да қызметкерлерінің типтік біліктілік сипаттамалары;
  • төртінші санат - кәсіптік стандарттармен белгіленген біліктілік талаптарына сай келетін білікті жұмысшылар, Бірыңғай тарифтік және біліктілік анықтамалық жұмыс және жұмысшы мамандықтары, қызметкерлердің кәсіптерінің тарифтік-біліктілік сипаттамалары.

Жергілікті атқарушы орган халықты жұмыспен қамту жөніндегі уәкілетті орган тарататын квота шегінде рұқсат береді.

Жергілікті атқарушы органның рұқсаттарын беру және (немесе) ұзарту мынадай жағдайларда жүзеге асырылады:

  • Қазақстан Республикасы азаматтарының саны бірінші және екінші санатқа жататын қызметкерлердің тізімдік санының кемінде 70% -ын құрайды;
  • Қазақстан Республикасының азаматтарының саны үшінші және төртінші санаттарға жататын қызметкерлердің тізімдік санының кемінде 90% -ын құрайды.

Жоғарыда аталған ережелердің шығарылуы мен жаңартылуына әсері төмендегілерге қолданылмайды:

  • шағын кәсіпкерлік субъектілері;
  • мемлекеттік органдар мен кәсіпорындар;
  • Қазақстан Республикасында өз бетінше жұмысқа орналасуға келген шетелдік қызметкер;
  • Қазақстан Республикасы ратификациялаған еңбек мигранттарының және еңбек мигранттарының әлеуметтік қорғалу саласындағы ынтымақтастық туралы халықаралық келісімдер болған жағдайда, шыққан елдері бойынша квоталар шығаруға рұқсат;
  • штатта 30 адамнан аспайтын шетелдік заңды тұлғалардың өкілдіктері мен филиалдары.

Егер Қазақстан Республикасында өз қызметін филиал, өкілдіктерсіз жүзеге асыратын шетелдік заңды тұлға - өз қызметкерлерін Қазақстан Республикасының аумағына жұмысты және қызмет көрсету туралы шарт бойынша жібереді немесе егер шетелдік заңды тұлға-жұмыс беруші өз қызметкерлерін шетелдiк заңды тұлғаның еншiлес ұйымына, өкiлдiгiне, филиалына қызмет көрсетулердi жүзеге асыру үшiн Қазақстан Республикасына жiберiледi. Жұмыс беруші тікелей немесе жанама түрде акцияларды немесе қатысу үлестерін иеленсе, алушы тараптың уәкілетті тұлғасы «Мемлекеттік деректер базасы» «Е-лицензиялау» ақпараттық жүйесі арқылы немесе қағаз жүзінде шетелдік жұмыс күшін жұмылдыру орны бойынша жергілікті атқарушы органға бекітілген нысандағы өтініш шетелдік жұмыс күшін тартуға рұқсат алу үшін ұсынылған. Жұмыс, қызмет, еңбек қатынастары кезеңінде шетелдік қызметкер мен шетелдiк жұмыс берушiнiң уақытша аудару жүзеге асырылатын шетелдік заңды тұлға - жұмыс берушi арасында келiсiлген құжат (хат немесе трансферт туралы келiсiм) реттеледi.

2014 жылғы 29 мамырдағы Қазақстан Республикасының Заңымен ратификацияланған 2014 жылғы 29 мамырдағы Еуразиялық экономикалық одақ туралы Шартқа қатысушы мемлекеттердің азаматтары болып табылатын шетелдік жұмысшылар үшін шетелдік жұмыс күшін тартуға рұқсат қажет емес. 

Рұқсат беру және (немесе) қайта ресімдеу үшін жұмыс берушілерге Қазақстан Республикасының Үкіметі 2016 жылғы 18 тамыздағы №459 қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасына шетелдік жұмыс күшін тартуға рұқсат беру және (немесе) қайта ресімдеу үшін алым ставкаларына сәйкес салықтық алымдар есептеледі Қазақстан Республикасына шетелдік жұмыс күшін тартуға рұқсат беру және (немесе) қайта ресімдеу үшін алым.

Шетелдік жұмыс күшін тартуға арналған рұқсат:

  • бiрiншi санат үшiн - жұмыс берушiнiң бiр, екi немесе үш жыл мерзiмге берiлген өтiнiшiнiң негiзiнде, бiр, екi немесе үш жыл мерзiмге ұзартуға құқылы;
  • екiншi және үшiншi санаттар бойынша - он екi ай мерзiмге ұзарта отырып, он екi ай үшiн, бiрақ үш реттен көп емес;
  • төртінші санат бойынша - он екі айға ұзарту құқығынсыз;
  • маусымдық шетелдік жұмысшыларға - он екі айға дейін, жаңартуға құқысыз.

Рұқсат беру немесе беруден бас тартуды жергілікті атқарушы орган жұмыс беруші құжаттарын қабылдаған күннен бастап жеті жұмыс күні ішінде қабылдайды.

Рұқсат берудің және (немесе) қайта ресімдеудің тәртібі мен шарттарын анықтау үшін қызметкерлердің келесі санаттары белгіленеді: (№ 559 ереженің 3-бабы)
БІРІНШІ ЕКІНШІ ҮШІНШІ ТӨРТІНШІ
Бірінші басшылар - олардың орынбасарлары біліктілік талаптарына жауап беретін құрылымдық бөлімшелердің басшылары, кәсіби стандарттар, менеджерлердің, мамандардың және басқа да қызметкерлердің біліктілік анықтамалығы, ұйымдардың басшыларының, мамандарының және басқа да қызметкерлерінің типтік біліктілік сипаттамалары; біліктілік талаптарына жауап беретін мамандар, кәсіби стандарттарды, менеджерлердің, мамандардың және басқа да қызметкерлердің біліктілік анықтамалығын, ұйымдардың басшыларының, мамандарының және басқа да қызметкерлерінің типтік біліктілік сипаттамаларын белгіледі; біліктілік талаптарына сәйкес келетін білікті жұмысшылар, кәсіптердің бірыңғай тарифтік-біліктілік анықтамалығы және қызметкерлердің мамандықтары, қызметкерлердің кәсіптерінің тарифтік-біліктілік сипаттамалары.

Заңнамада квоталар мен шетелдік жұмыс күшін тартуға рұқсат алу туралы талаптар шетелдік азаматтар мен азаматтығы жоқ адамдарға қолданылмайды:

  1. автономды білім беру ұйымдарында, олардың ұйымдарында, сондай-ақ «Назарбаев Қорында» жоғары білімі бар менеджерлер мен мамандар ретінде жұмыс істеу;
  2. Қазақстан Республикасының Үкіметі белгілеген тәртіппен расталған құжаттары бар мемлекеттік органдарда жұмыс істеуге;
  3. Инвестициялық басымдықты жобаны іске асыру үшін инвестициялық, инвестициялық келісімшарттар туралы Қазақстан Республикасының заңнамасына (http://adilet.zan.kz/rus/docs/K1500000375) сәйкес жасалған, сондай-ақ осы заңды тұлғалар тартатын ұйымдарда жұмыс істейтін Қазақстан Республикасының ұйымдарында жұмыс істеу сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі саласындағы бас мердігер, мердігер, қосалқы мердігер немесе қызмет көрсетуші ретінде (немесе олардың мердігерлерін) инвестициялық басым жобаны іске асыру үшін инвестициялық келісім-шарттарда анықталған кәсіптер мен сандар тізіміне сәйкес жоғары білім, сондай-ақ білікті жұмысшылар басшылар және мамандар ретінде пайдалануға объектіні инвестициялық қызметін енгізгеннен кейін бір жылға дейін арналған омыртқа, инжинирингтік қызметтер);
  4. «Инновациялық технологиялар паркі» арнайы экономикалық аймағының дербес кластерлік қорында жоғары білімі бар менеджерлер мен мамандар лауазымында жұмыс істеу;
  5. Қазақстан Республикасында халықаралық мамандандырылған көрмені ұйымдастырумен және өткізумен айналысатын ұйымдарда жұмыс істеу;
  6. Қазақстан Республикасындағы халықаралық мамандандырылған көрменің қатысушылары немесе қызметкерлері болып табылатын;
  7. бас мораль, мердігер, қосалқы мердігер немесе қызмет көрсетуші ретінде арнайы экономикалық аймақтардың (немесе олардың мердігерлерінің) нақты мүшелері қатысатын ұйымдарда миллионға жуық айлық есептік көрсеткішке бағаланатын жобалармен арнайы экономикалық аймақтардың мүшелері болып табылатын заңды тұлғаларда жұмыс істеу құрылыс-монтаж жұмыстарын арнайы экономикалық аймақтардың аумағында және объектіні пайдалануға бергеннен кейін бір жыл өткенге дейін Халықтың жұмыспен қамту мәселелері жөніндегі уәкілетті органының және арнайы экономикалық аймақтарды құру, олардың жұмыс істеуі және таратылуы саласындағы мемлекеттік реттеуді жүзеге асыратын орталық атқарушы органның бірлескен шешімімен бекітілген тәртіпте халықтың жұмыспен қамту мәселелері жөніндегі уәкілетті органының өкілдері, мүдделі орталық мемлекеттік органдар өкілдерінің комиссиясымен анықталатын санаттары мен саны ;
  8. экономиканың басым секторларында (шаруашылық қызмет түрлерінде) сұранысқа ие кәсіптерде өзін-өзі жұмысқа орналастыру;
  9. Қазақстан Республикасында тұратын. (Жұмыспен қамту туралы заңның 2-бабы, 32-бабы);
  10. шетелдiк заңды тұлғалардың филиалдары немесе өкiлдiктерiнiң басшылары болып жұмыс iстейтiн;
  11. Қазақстан Республикасының Үкіметі айқындаған тұлғалардың тізімінде жергілікті атқарушы органдардың еңбек қызметін жүзеге асыру үшін шетелдік жұмыс күшін тарту талап етілмейді.

Адамдардың тізімі жергілікті атқарушы органдардың шетелдік жұмыс күшін тартуға рұқсатын талап етпейтін жұмысты орындау үшін

Шетелдіктер мен азаматтығы жоқ адамдар:

  1. Оралмандар;
  2. Іскерлік қызметке келген бизнес-көшіп келушілер;
  3. Босқын немесе баспана іздеуші мәртебесін алған;
  4. Олар Қазақстан Республикасының «Миграция туралы» 2011 жылғы 22 шілдедегі Заңына сәйкес гуманитарлық негізде келген көшіп келушілер;
  5. Қазақстан Республикасы соттарының үкімімен сотталғандарға, шартты түрде, қоғамнан оқшауланумен байланысты емес жазаларға сотталғандар;
  6. Адам саудасымен байланысты нақты қылмыстық іс бойынша сот үкімі заңды күшіне енгенге дейін сот ісін жүргізу барысында адам саудасының құрбандары кім;
  7. Қазақстан Республикасына отбасын біріктіру, Қазақстан Республикасының азаматының жұбайына айналған және Қазақстан Республикасының заңнамасымен танылған кемінде үш жыл некеде тұрып, заңды жасына жеткеннен кейін Қазақстан Республикасына келу;
  8. Қазақстан Республикасының еңбек заңнамасына сәйкес күндізгі және сырттай оқу бөлімінің студенттері Қазақстан Республикасының оқу орындарында еркін оқу кезеңінде жұмыс істейді;
  9. 2014 жылғы 29 мамырдағы Еуразиялық экономикалық одақ туралы шартқа қатысушы мемлекеттердің азаматтары;
  10. Теңіз және өзен кемелерінің экипаждарының, әуе және теміржол көліктерінің мүшелері;
  11. Суретшілер, режиссерлер, дирижерлер, хор шеберлері, хореографтар, спортшылар мен жаттықтырушылар ретінде жұмыс істеу;
  12. «Астана» халықаралық қаржы орталығының қатысушылары мен органдары тартылды;
  13. Ғарыштық зымыран кешенін құру және ғарыштық инфрақұрылым объектілерін пайдалану саласындағы мамандар, олар Қазақстан Республикасының аэроғарыштық қызмет саласындағы ынтымақтастық туралы халықаралық шарттарының шеңберінде қатысады;
  14. Қазақстан Республикасының халықаралық шарттарына сәйкес педагогикалық қызметті Қазақстан Республикасының орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі және жоғары білім беру ұйымдарында білім беру саласындағы ынтымақтастық туралы, бірақ 25 пайыздан аспайтын және халықаралық интеграцияланған білім беру бағдарламаларын жүзеге асыру үшін 50 пайыздан аспайтын ұйымның мемлекетінен;
  15. Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіпке сәйкес жоғары оқу орындарының оқытушыларының санынан Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен расталған құжаттармен жоғары білімі бар басшылар мен жоғары оқу орындарының оқытушылары ретінде жоғары оқу орындарында жұмыс істеу және оқытуды жүзеге асыру салалар бойынша қызметкерлер.
  16. Шетелдік заңды тұлғалардың филиалдарының немесе өкілдіктерінің бірінші басшылары, сондай-ақ қазақстандық заңды тұлғалардың бірінші басшылары және олардың жарғылық капиталына шетелдік қатысудың абсолюттік үлесі бар олардың орынбасарлары.
  17. Бір күнтізбелік жыл ішінде жалпы ұзақтығы жүз жиырма күнтізбелік күннен аспайтын іскерлік мақсаттарда іссапарға шыққандар.
  18. Қазақстан Республикасының Үкіметімен 50 млн. АҚШ долларынан астам сомаға ақшалай қаражатқа инвестиция көлемі бойынша келісімшарттар жасаған ұйымдардың бірінші басшылары және инвестициялық қызметті басым бағыттар бойынша жүзеге асыратын және инвестициялау жөніндегі уәкілетті органмен келісімшарт жасаған Қазақстан Республикасының заңды тұлғаларының бірінші басшылары.
  19. Ұлттық басқарушы холдингте Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен бекітілген құжаттармен жоғары білімі бар құрылымдық бөлімшелердің басшыларынан кем емес лауазымдарда жұмыс істейді.
  20. Ұлттық басқарушы холдингтің директорлар кеңесінің мүшелері ретінде жұмысқа тартылды

Кедендік рәсімдер түрлері

1. Тауарларға қатысты кедендік реттеу мақсатында кедендік рәсімдердің мынадай түрлері белгіленеді:

  1. ішкі тұтыну үшін босату;
  2. экспорт;
  3. кедендік транзит;
  4. кеден қоймасы;
  5. кеден аумағында өңдеу;
  6. кедендік аумақтан тыс қайта өңдеу;
  7. ішкі тұтыну үшін өңдеу;
  8. уақытша әкелу (жіберу);
  9. уақытша әкету;
  10. реэкспорт;
  11. реэкспорт;
  12. бажсыз сауда;
  13. жою;
  14. мемлекет пайдасына бас тарту;
  15. еркін кедендік аймақ;
  16. тегін қойма;
  17. арнайы кедендік рәсім (кедендік мақсаттар үшін кеден одағының кедендік аумағында немесе одан тыс жерлерде тауарлардың жекелеген санаттарын пайдалану және (немесе) билік ету шарттары мен талаптарын айқындайтын кедендік рәсім).

2. Осы баптың 1-тармағының 15) және 16) тармақшаларында көрсетілген кедендік рәсімдер Кеден одағына мүше мемлекеттердің халықаралық шарттарымен белгіленеді.

3. Арнайы кедендік рәсім Кеден одағы комиссиясының шешімімен айқындалатын тауарлардың шарттары мен санаттарына сәйкес кеден одағына мүше мемлекеттің заңнамасымен белгіленеді.
(3-тармақ жаңа редакцияда 04.16.2010 ж.)

Кедендік рәсімдерді таңдау және өзгерту

1. Кедендік шекара арқылы өткізілетін тауарларды таңдаған кезде осы Кодексте және Кеден одағына мүше мемлекеттердің заңнамасында көзделген тәртіппен және шарттарда белгілі бір кедендік рәсімге орналастырылады.

2. Адам таңдалған кедендік рәсімді осы Кодекске сәйкес екінші түріне өзгертуге құқылы.

Кедендік рәсімге орналастыру

Тауарларды кеден органы осы Кодексте белгіленген тәртіппен босату күні тауарлар кедендік рәсіммен орналастырылған күн болып табылады.

Тауарларды кедендік рәсімге орналастыру шарттарын сақтауды растау міндеттемесі

Тауарларды кедендік рәсімге орналастыру шарттарын сақтауды растайтын міндеттеме декларантқа жүктеледі.

Кедендік рәсімдердің шарттарын сақтау бойынша кедендік бақылау

1. Тауарлар кеден одағының тауарларының мәртебесін иемденбейтін кедендік рәсімдердің шарттарын сақтауды кедендік бақылауды осы Кодексте белгіленген тәртіппен тауарлар осы кедендік рәсімге сәйкес шығарылған кеден одағына мүше мемлекеттің кеден органдары жүзеге асырады.

2. Осы баптың 1-тармағында көрсетілген тауарларға қатысты кедендік бақылау тауарларды шығарған кеден органының осы Кодекстің 17-тарауына сәйкес жүзеге асырылатын мемлекеттен өзге кеден органының мүшесі болып табылатын басқа мемлекеттің аумағында орналасқан.

Кедендік рәсімнің шарттары мен талаптарын сақтамағаны үшін жауапкершілік

Кедендік рәсімнің шарттары мен талаптарын сақтамағаны үшін жауапкершілікті Кеден одағына мүше мемлекеттердің заңнамасына сәйкес декларант көтереді.

Кедендік рәсімге орналастырылған тауарларды алып қою (қамауға алу) салдары

1. Кедендік рәсімге орналастырылған тауарларды алып тастау немесе мұндай тауарларды кеден одағына мүше мемлекеттердің заңнамасына сәйкес алып қою кезінде осы тауарларға қатысты кедендік рәсім тоқтатыла тұрады.

Егер тауарларды алып қоюды болдырмау немесе оларға қамауға алу туралы шешім қабылданса, кедендік рәсім қайта басталады.

Кедендік рəсімді қайта бастаған кезде осы бөлімге сəйкес төленетін жəне төленген кедендік процедураны тоқтата тұру кезеңіне төленетін сыйақы төленбейді жəне төленбейді.

2. Кедендік рәсіммен орналастырылған тауарлардың сот шешімі бойынша тәркіленген немесе мемлекеттік меншікке айналдырылған кезде осы тауарлардың кедендік рәсімі тоқтатылады, ал тәркіленген немесе мемлекеттік меншікке айналдырылған шетелдік тауарлар кеден одағы тауарларының мәртебесін алады.

3. Егер кеден одағына мүше мемлекеттердің заңнамасына сәйкес адамды әкімшілік немесе қылмыстық жауапқа тартуға байланысты кедендік рәсімнің сақталмағаны және оның орындалмауы нәтижесінде осы кедендік рəсімді одан əрі қолдану мүмкін болмайтынына байланысты болса, кедендік рəсім 15 (он бес) адамның жауапкершiлiкке тарту туралы тиiстi шешiмi заңды күшiне енген күннен кейiнгi күнтiзбелiк күндердi қамтиды.

Осы тармақтың бiрiншi бөлiгiне сәйкес кедендiк рәсiм аяқталмаған тауарлар осы Кодекстiң 21-тарауына сәйкес кеден органдары ұстайды.

Қазақстан Республикасының валюталық заңнамасы Қазақстан Республикасының Конституциясына негізделеді және «Валюталық реттеу және валюталық бақылау туралы» Қазақстан Республикасының Заңынан және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілерінен тұрады. Алайда егер Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық шартта осы Заңдағыдан өзгеше ережелер белгіленсе, онда халықаралық шарттың ережелері қолданылады.

Қазақстан Республикасы Азаматтық кодексінің (Жалпы бөлім) 282-бабына сәйкес Қазақстан Республикасының заңнамалық актілерінде белгіленген жағдайларды қоспағанда, Қазақстан Республикасының аумағында ақша міндеттемелері теңгемен көрсетілуі тиіс.

Қазақстан Республикасының аумағында ақша мiндеттемелерi осындай мiндеттемелер бойынша валюталық операцияларға рұқсат етiлген жағдайда шетел валютасымен көрсетiлуi мүмкiн. (Валюталық реттеу туралы Заңның 13-бабы).

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ҰЛТТЫҚ БАНКІ

Қазақстан Республикасындағы валюталық бақылауды Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкi, Қазақстан Республикасының заңдарында (валюталық бақылау органдары) және валюталық бақылау агенттерi белгiлеген өкiлеттiк шеңберiнде басқа да мемлекеттiк органдар жүзеге асырады. Валюталық реттеудің негізгі органы ретінде Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі мыналарды белгілейді:

  1. қолма-қол шетел валютасымен айырбастау операцияларын ұйымдастыру жөніндегі қызметті жүзеге асыру тәртібі мен талаптары;
  2. резиденттер мен резидент еместердің валюталық операцияларды, оның ішінде валюталық реттеу режимдерін жүзеге асыру тәртібі:
  3. тіркеу;
  4. хабарламалар;
  5. Қазақстан Республикасында жұмыс істейтін резидент еместердің валюталық операцияларына мониторинг жүргізу тәртібі (валюталық мониторинг);
  6. өздерінің құзыретіне сәйкес уәкілетті мемлекеттік органдармен келісім бойынша барлық резиденттер мен резидент еместер үшін міндетті валюталық операцияларды есепке алу және есеп беру нысаны.

Заңда оларды жүзеге асыру тәртібін белгілемейтін валюталық операциялар шектеусіз жүзеге асырылады.

ЛИЦЕНЗИЯ РЕЖИМІ

Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің лицензиясы қолма-қол шетел валютасымен айырбастау пункттерін ұйымдастыру үшін ғана талап етіледі. Қазақстан Республикасының аумағында қолма-қол шетел валютасымен айырбастау операцияларын ұйымдастыруды олар берген лицензияға немесе Қазақстан Республикасының заңнамасымен және уәкілетті ұйымдармен берілген құқықтарға сәйкес шетелдік валютамен айырбастау операцияларын ұйымдастыруға құқығы бар уәкілетті банктер жүзеге асырады.

ТІРКЕУ РЕЖИМІ

Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі келесі валюталық операцияларды тіркейді:

  • Резиденттер мен резидент еместер арасындағы тауарларды экспортқа (импорттауға) байланысты 180 күннен астам мерзімге коммерциялық несиелер бойынша төлемдер;

Тіркеу режимі тауарларды экспортқа (импортқа) байланысты коммерциялық қарыздарға қолданылмайды және 180 күннен аспайтын мерзімге беріледі, егер қаражатты қайтару немесе резиденттің немесе резидент еместің өз міндеттемелерін өзгеше орындау мерзімі 180 күннен асса.

  • Қазақстан Республикасындағы резидент еместердің және шетелдегі резиденттердің тікелей инвестициялары;
  • Резиденттердің резиденттерге және резидент еместерге резиденттерге 180 күннен астам мерзімге қаржы қарыздары;

Егер резиденттің немесе резидент еместің қаражатты қайтару немесе міндеттемелерді өзгеше орындау үшін нақты мерзімі 180 күннен асатын болса, тіркеу режимі 180 күннен аспайтын мерзімге берілетін қаржы қарыздарына қолданылады.

  • Резиденттердің резидент еместерге төлемдері, резиденттердің пайдасына зияткерлік меншік құқығына толықтай ие болуына байланысты резиденттердің пайдасына төлемдер, сондай-ақ резиденттердің бірлескен қызметке қатысушысының міндеттемелерін орындау үшін ақшаны және өзге мүлікті беру және алу.

Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкiнiң нормативтiк құқықтық актiсiнде мәмiле сомасының шекті мәнi белгiленедi, одан жоғарыда валюталық шартты тiркеуге жатады, сондай-ақ Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкi хабарландыру режимiн белгiлеуге құқылы тіркеу режимiнен алып тасталады.

Валюталық операциялар жүргізу ережелеріне сәйкес, Ұлттық Банк келесі шарттарды ескере отырып валюталық операцияларды жүргізеді:

  1. Қазақстан Республикасындағы мүлiктi (қорларды) алуға байланысты валюталық операция сомасы және (немесе) резиденттiң мүлкiн (қаражатын) резидент емеске қайтару жөнiндегi мiндеттемелердiң пайда болуы бес жүз мың (500 000) АҚШ долларынан баламалы болса;
  2. Қазақстан Республикасынан қаражатты (мүлікті беру) және (немесе) резидентке қайтаруға жататын мүлікке (қорларға) қатысты резидент емес талаптары баламада жүз мың (100 000) АҚШ долларынан асатын валюталық операция сомасы.

Резидент валюталық операцияның қатысушысы тіркеу үшін Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкіне өтініш беруге міндетті:

  1. егер тіркеу шарты, бастапқыда валюталық шартқа - басталмас бұрын және қолданылатын болса тараптардың бірінің міндеттемелерін орындау;
  2. егер тараптардың біреуі міндеттемелерді орындау валюталық келісімге тіркеу режимін ұзартуға әкеп соғса, - осындай міндеттеменің орындалуына дейін;
  3. егер тіркеу режимі оған енгізілген өзгерістер мен (немесе) толықтырулар нәтижесінде валюталық шартқа қолданылса және қажет болған жағдайда тараптардың біреуінің міндеттемелері тіркеу тәртібі валюталық келісімге ұзартылған күннен бастап отыз күнтізбелік күн ішінде орындалса, міндеттемелер;
  4. басқа жағдайларда - валюталық шартқа тіркеу режимі ұзартылған күннен бастап күнтізбелік отыз күннен кешіктірмей.

Егер резидент талап ету құқығын немесе қарызды аудару нәтижесінде тіркеу режимі таралған валюталық келісімнің қатысушысы болса, онда тиісті транзакция жасалған күннен бастап отыз күнтізбелік күннен кешіктірмей тіркеу үшін Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкіне өтініш беруге міндетті. Тіркеу резидент құжаттардың толық пакетін ұсынған күннен бастап он жұмыс күні ішінде жүзеге асырылады. Валюталық шартты ресімдеу кезінде өтініш берушіге белгіленген үлгідегі құжат - тіркеу куәлігі беріледі.

Тіркелу режимі келесі валюталық операцияларға қолданылмайды:

  1. банктердің өз операциялары;
  2. резиденттердің (резидент еместердің) резидент емес брокермен жасасқан брокерлік қызмет көрсету туралы келісімінің негізінде немесе резидент басқарушы компаниямен жасалған инвестициялық портфельді басқару туралы келісім негізінде жүзеге асырылатын резидент емес эмитенттердің (резиденттердің) бағалы қағаздармен жасалатын мәмілелері.

ЕСКЕРТУ

Хабарлама режимінде валюталық операциялар бойынша резидент-қатысушылардың және (немесе) уәкілетті банктердің, сондай-ақ клиенттердің атынан валюталық операцияларды жүзеге асыратын бағалы қағаздар нарығының кәсіби қатысушылары тарапынан валюталық шарт туралы ақпаратты Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкіне белгіленген нысандағы және кейіннен жасалған мәмілелер туралы ақпарат беру сондай-ақ валюталық шартты өзгерту туралы.

Хабарлама режимінде мынадай валюталық операциялар жүргізіледі:

  1. Резиденттер ұйымға (соның ішінде жарғылық капиталға) қатысуды қамтамасыз ету үшін немесе оның мүлкіне жарна ретінде бағалы қағаздарды сатып алу, ақша қаражаттарын және өзге де мүлікті сақтауға байланысты валюталық операциялар туралы, сондай-ақ валюталық операциялар туралы Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкіне хабарлауға міндетті, туынды қаржы құралдарымен байланысты;
  2. Резиденттердің резидент еместердің пайдасына төлемдері, резидент еместердің жылжымайтын мүлікті иеленуіне байланысты резиденттердің пайдасына төлемдері, сондай-ақ резиденттердің сенімгерлікпен басқару үшін резиденттердің резидент еместерге (резидент еместерге) ақшаны және өзге де мүлікті беруі хабарландыру режимінде жүзеге асырылады;
  3. Банктерді және Ұлттық почта операторын қоспағанда, резидент заңды тұлғалар шетелдік банктермен шарт жасасқан күннен бастап отыз күнтізбелік күннен кешіктірмей Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкіне шетелдік банктердегі ашық банктің (жинақ ақшаларын қоса алғанда) шоттарын хабардар етуге міндетті;

Тұрғындар Ұлттық Банктің валюталық операциялар туралы төмендегі жағдайларды ескере отырып:

  1. Қазақстан Республикасындағы мүлiктi (қаражатты) алуға байланысты валюталық операция сомасы және (немесе) резиденттiң мүлкiн (қаражатын) резидент емеске қайтару жөнiндегi мiндеттемелер пайда болуының сомасы 500 000 (бес жүз мың) АҚШ долларынан асады;
  2. Қазақстан Республикасынан ақша аудару (мүлікті беру) және (немесе) резидентке қайтаруға жататын мүлікке (қорларға) қатысты резидент еместің талаптары 100,000 (жүз мың) АҚШ долларынан асатын валюталық операция сомасы;
  3. резиденттің туынды қаржы құралдарымен жасалатын мәмілелер бойынша (базалық актив үшін төлемді есепке алмағанда) резидент еместің резидентке және (немесе) резидентке емес, сондай-ақ жұмыстарды, қызмет көрсетулерді (қызмет көрсетуді) экспорттау (импорттау) бойынша есеп айырысу бойынша есеп айырысу сомасы 100,000 ( жүз мың) АҚШ долларына балама.

 НЕГІЗГІ РЕЗИДЕНТТІК ШОТТАР

Резидент еместер уәкілетті банктерде шетел және (немесе) ұлттық валютадағы шоттарды шектеусіз ашады.

Резидент еместер шетел валютасын және ұлттық валютаны Қазақстан Республикасының аумағынан тысқары жерлерде уәкілетті банктерде, сондай-ақ уәкілетті банктердегі олардың банктік шоттарынан Қазақстан Республикасының аумағынан тысқары жерлердегі шоттарына шектеусіз олардың шоттарына аударуға құқылы.

РЕЗИДЕНТ ШОТТАРЫ

Егер Қазақстан Республикасының заңнамалық актілерінде өзгеше көзделмесе, резиденттер уәкілетті банктерде шетел валютасындағы банк шоттарын шектеусіз ашады.

Дерек көзі: Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі


Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің байланыс деректері:
Мекен-жайы: 050040, Қазақстан Республикасы,
Алматы қаласы, Көктем-3 ықшам ауданы, 21.
Факс: + 7 (727) 2704-703, +7 (727) 2617-352, +7 (727) 2704-799
Анықтама телефоны: + 7 (727) 2704-591
E-mail: Бұл электронды пошта мекен-жайы спам-боттардан қорғалған. Көру үшін сіздің браузеріңізде JavaScript қосулы тұруы тиіс.

САЛЫҚТЫҚ


Қазақстан Республикасында салық пен бюджетке төленетін міндетті төлемдердің мынадай түрлері қолданылады. 

*Қазақстан Республикасының Салық кодексі
Объектілер мен тарифтерНегізі*Төлеушілер
1) салық салынатын табыс - 20%;

2) төлем көзінен салық салынатын табыс - 15%;

3) Қазақстан Республикасында қызметін тұрақты мекеме арқылы жүзеге асыратын резидент емес заңды тұлғаның таза кірісі 15% құрайды.
222,223, 313 және 652-баптар 1) мемлекеттік мекемелер мен орта білім берудің мемлекеттік білім беру мекемелерін қоспағанда, Қазақстан Республикасының резидент заңды тұлғалары;

2) Қазақстан Республикасында қызметiн тұрақты мекеме арқылы жүзеге асыратын немесе Қазақстан Республикасындағы көздерден алынатын резидент емес заңды тұлғалар.

 

Объектілер мен тарифтерНегізі*Төлеушілер
1) жеке тұлғаның төлем көзінен салық салынатын табысы - 10%; Қазақстан Республикасындағы көздерден алынған дивидендтік табысқа 5% ставка бойынша салық салынуы тиіс.

2) жеке тұлғаның салық салынатын табысы 10% құрайды.
316, 318, 320 баптар

1) жеке тұлғаның салық салу объектiсi болып табылатын жеке тұлғаның төлем көзiнен және салық салу объектiсi болып табылатын салық салынатын объектiлерi болып табылатын жеке тұлғалар;

 

Объектілер мен тарифтерНегізі*Төлеушілер
Салық салынатын айналым - 12%

Салық салынатын импорт - 12%
367, 422, 82, 83-баптар Бір күнтізбелік жыл ішінде айналымы 30 000 АЕК-тен асатын ҚҚС бойынша міндетті тіркеуді тіркеу (ҚР Салық кодексінің 82-бабы)

Қазақстан Республикасында қызметін филиал, өкілдік, жеке кәсіпкерлер арқылы жүзеге асыратын резидент емес заңды тұлғалар, егер жоғарыда аталған сомадан асатын болса, қосылған құн салығы бойынша міндетті тіркеуге салық салынуы тиіс.

Бұл адамдар қосылған құн салығын есепке қою туралы салықтық өтініштің орналасқан жері бойынша салық органына табыс етуге міндетті.

 

Объектілер мен тарифтерНегізі*Төлеушілер
Объектілер

Қазақстан Республикасында шығарылатын және аумаққа әкелінетін:

1) спирттің барлық түрлері;

2) алкогольдік сусындар;

3) темекі өнімдері;

4) электрондық сигареттерде пайдалануға арналған темекі, никотинді сұйықтықтар бар өнімдер;

5) бензин (авиациядан басқа), дизель отыны;

6) автокөлік құралдары;

7) шикі мұнай, газ конденсатын;

8) дәрілік зат ретіндегі Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес тіркелген спирт бар дәрілік заттар.

Тарифтер

Акциздер мөлшерлемелері физикалық тұрғыда өлшем бірлігі үшін абсолютті мөлшерде белгіленеді.

Мысал: 600 теңге / литр
Қазақстан Республикасы Салық кодексінің 461, 463-баптары Акциз төлеушілер жеке және заңды тұлғалар болып табылады, олар:

1) Қазақстан Республикасының аумағында акцизделетiн тауарларды өндiруге;

2) Қазақстан Республикасының аумағына акцизделетiн тауарларды әкелуге;

3) Қазақстан Республикасының аумағында бензиндi (авиациялық бензиндi қоспағанда) және дизель отынын көтерме және бөлшек саудада өткiзудi жүзеге асырады;

4) Қазақстан Республикасының Салық кодексiнiң 462-бабының бiрiншi бөлiгiнiң 5) - 7) тармақшаларында көрсетiлген мемлекеттiк және акцизделетiн тауарларға мұраға құқығына берiлген және Қазақстан Республикасының аумағында акциз төленетiн тәркiленген, иесiз, бұрын Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес төленбеген;

5) Қазақстан Республикасы Кодексінің Қазақстан Республикасының Салық кодексінің 462-бабында көзделген акцизделетін тауарлардың мүлкін сатуды жүзеге асырады және олар үшін Қазақстан Республикасының аумағында акциз бұрын Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес ақы төленбеген;

6) Қазақстан Республикасы Салық кодексінің 462-бабының бiрiншi бөлiгiнiң 6) тармақшасында көзделген акцизделетiн тауарларды жинауды (жинауды) жүзеге асырады.

2. Акциз төлеушілер сонымен қатар Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттердің аумағынан шаруашылық мақсаттары үшін акцизделетін тауарларды импорттайтын жеке тұлғалар болып табылады.

Шаруашылық мақсаттар үшін әкелінетін акцизделетін тауарларды жіктеу критерийлерін уәкілетті орган белгілейді.

 

Объектілер мен тарифтерНегізі*Төлеушілер
Нысандар:

Экспортқа сатылатын шикі мұнай мен шикі мұнай өнімдерінің көлемі

Тарифтер

Шикі мұнай мен шикі мұнай өнімдерін экспорттау кезінде экспортқа ренттік салық мұнайдың барреліне әлемдік бағаның пайыздық қатынасы негізінде есептеледі. Мысал:

Барреліне $ 20 дейін - 0%;

Бір баррель үшін 200 долларға дейін - 32%

Көмірді экспорттау кезінде экспортқа жалдау салығы 4,7 пайыз мөлшерінде есептеледі.
713, 714 бап Экспортқа арналған жеке және заңды тұлғалар экспортқа жалдау салығын төлеушілер болып табылады:

1) шикі мұнай мен газ конденсатын қоспағанда, шикі мұнай мен мұнай өнімдері.

Осы бөлiмнiң мақсаттары үшiн шикi мұнай және шикi мұнай өнiмдерi Еуразиялық экономикалық одақтың Сыртқы экономикалық қызметiнiң жалпы тауар номенклатурасының 2709 00 субпозициясында сыныпталған тауарлар болып табылады;

2) көмір.

 

Объектілер мен тарифтерНегізі*Төлеушілер
Жер қойнауын пайдаланушыларға арналған арнайы төлемдер мен салықтарға мыналар жатады:

1) жазылым бонустары;

2) тарихи шығындарды өтеу үшін төлем;

3) жер қойнауын пайдалануға арналған баламалы салық;

4) роялти;

5) өнiмдi бөлу туралы Қазақстан Республикасының үлесi;

6) пайдалы қазбаларды өндіру салығы (МТҚ);

7) үстеме пайда салығы.

МТҚ құралдары:

Қазақстан Республикасында өндірілген минералды шикізаттың физикалық көлемі, көмірсутегі шайманы, жер асты сулары және емдік балшық.

MET тарифтері:

Өндіріс нысанына байланысты тұрақты өрнекте орнатылған.

Пайдаға салынатын салық нысандары

Жер қойнауын пайдаланушының таза пайдасының бір бөлігі салық кезеңі үшін үстеме пайдаға салынатын салықты есептеу үшін, жер қойнауын пайдаланушылардың үстеме пайдаға салынатын салықты есептеу мақсаттары үшін шегерімдер сомасының 25 пайызына тең соманы қоспағанда, салық кезеңі үшін есептеледі.

Тарифтер

Жер қойнауын пайдаланушының үстеме пайдаға салынатын салықты Қазақстан Республикасының Салық кодексінің 762-бабында белгіленген тәртіппен анықталған тарифтердің шекті масштабында төлейді.

Жер қойнауын пайдаланудың баламалы салық ставкалары

Жер қойнауын пайдалануға баламалы салық Қазақстан Республикасы Салық кодексінің 741-бабының 3-тармағында көзделген тәртіппен есептелген мұнайдың әлемдік бағасына негізделген, Қазақстан Республикасының Салық кодексінің 768-бабында белгіленген ставкалар бойынша есептеледі.

Қазақстан Республикасы Салық кодексінің 85-тарау

Қазақстан Республикасы Салық кодексінің 86-тарау

Қазақстан Республикасы Салық кодексінің 87-тарау

MET

Төлеушілер ПҚӨС жер қойнауын пайдалануға арналған әрбiр қол қойылған келісім шарт шеңберінде пайдалы қазбаларды өндіру салығы төленген жоқ, техногендік минералдық түзілімдердің, минералдық ресурстарды өндіру және (немесе) роялти, соның ішінде көмірсутектерді өндірумен айналысады өндіруші компаниялар, минералды шикiзаттың, жерасты сулары мен емдік балшыққа, болып табылады жер қойнауын пайдаланушыларды қоспағанда, тау-кен жұмыстарын жүргізуге рұқсаттың шеңберінде ғана жүзеге асырады.

Артық пайда салығы

Артық пайда салығын төлеушілер жер қойнауын пайдаланушылар әрбiр жер қойнауын пайдалануға арналған келiсiмшарт бойынша жүзеге асырылатын қызмет үшiн жер қойнауын пайдаланушылар болып табылады.

Жер қойнауын пайдалануға арналған баламалы салық

тау-кен компаниялары тап тарихи шығындарды өтеу үшін төлем қолдану құқығына жер қойнауын пайдалану салығы қайтару, пайдалы қазбаларды өндіру және үстеме пайдаға салынатын салық заңмен бойынша салық, балама, жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жасалған:

1) Қазақстан Республикасының континенттiк қайраңында көмiрсутектердi өндiруге және (немесе) бiрлескен барлауға және өндiруге арналған келiсiмшарт;

2) өндiруге арналған келiсiм-шарт және (немесе) жоғарғы нүктесі көмірсутегі кен орындары тау-шектеу немесе шарт өндіру немесе барлау мен көмірсутегін өндіру емес 4500 метр жоғарыда тау-кен бөлу болмаған және көмірсутегі кен орындарын төменгі нүктесінде деді далалық тереңдігін көмірсутегін барлау және өндіру тау-кен учаскесінде немесе 5000 метр және одан төмен тау-кен жұмыстарын жүргізбеген жағдайда көмірсутегі шикізатын өндіруге немесе барлауға және өндіруге арналған келісімшарт бойынша айқындалады.

 

Объектілер мен тарифтерНегізі*Төлеушілер
Міндеттері:

1) жеке кәсіпкерлер үшін төлеушілерді қоса алғанда, қызметкерлердің саны (оңайлатылған декларация мен жеке практиктерге негізделген арнаулы салық ережесін қолданатын жеке кәсіпкерлерді қоспағанда);

2) Қызметкерлердің табысына жұмсалған шығындар

Қазақстан Республикасының резиденттері - заңды тұлғалар;

Қазақстан Республикасында тұрақты мекеме арқылы жұмыс істейтін резидент емес заңды тұлғалар;

резидент емес заңды тұлғалар тұрақты мекеме құруға алып келмейтін құрылымдық бөлімше арқылы жұмыс істейді.

Тарифтер

2018 жылғы 1 қаңтардан бастап - 9,5%;

2025 жылғы 1 қаңтардан бастап - 11 пайыз.

Жеке кәсіпкерлер мен жеке меншік дәрігерлер әлеуметтік салықты республикалық бюджет туралы заңда белгіленген және төлем күнінде қолданыста болған айлық есептік көрсеткіштің екі еселенген мөлшерінде есептеп, әрбір қызметкер үшін айлық есептік көрсеткіштің 1 еселенген мөлшерін
482, 484, 485-баптар 1) жеке кәсіпкерлер;

2) жеке практиктер;

3) егер осы баптың 3-тармағында өзгеше көзделмесе, Қазақстан Республикасының резидент заңды тұлғалары;

4) Қазақстан Республикасында тұрақты мекеме арқылы жұмыс істейтін резидент емес заңды тұлғалар;

5) тұрақты мекемені құруға алып келмейтін құрылымдық бөлімше арқылы жұмыс істейтін резидент емес заңды тұлғалар.

 

Объектілер мен тарифтерНегізі*Төлеушілер
Объектілер

Қазақстан Республикасында тіркелген және (немесе) тіркелген тіркемелерді қоспағанда, көлік құралдары

Тарифтер

Салық Қазақстан Республикасы Салық кодексінің 492-бабында белгіленген айлық есептік көрсеткіште белгіленген ставкалар бойынша есептеледі.
ҚР СК 13-бөлім 1) меншiк құқығында салық салу объектiлерi бар адамдар;

2) меншiк, шаруашылық жүргiзу немесе жедел басқару құқығындағы салық салу объектiлерi бар заңды тұлғалар

 

Объектілер мен тарифтерНегізі*Төлеушілер
Объектілер

Ғимараттар, құрылыстар, активтер

Тарифтер:

Жеке тұлғалар:

Есептеу Қазақстан Республикасының Салық кодексінде белгіленген ставкалар бойынша салық салу объектілерінің құнына байланысты.

Заңды тұлға:

Салық базасына 1,5%

Жеңілдетілген декларация негізінде арнаулы салық режимін қолданатын заңды тұлғалар үшін 0,5%
ҚР СК 15-бөлімі 1) Қазақстан Республикасының аумағында меншiк, шаруашылық жүргiзу немесе жедел басқару құқығындағы салық салу объектiсi бар заңды тұлғалар;

2) Қазақстан Республикасының аумағында меншiк негiзiнде салық салу объектiсi бар дара кәсiпкерлер;

3) концессия шарты бойынша концессия объектiсi болып табылатын салық салынатын меншiк объектiсi бар концессионер;

4) осы Кодекстің 518-тарауында

 

Объектілер мен тарифтерНегізі*Төлеушілер
Нысандар:

1) ойын кестесі;

2) ойын автоматы;

3) кассирді;

4) электрондық кассаға;

5) кассир букмекерлерi;

6) букмекерлік кеңсенің электрондық кассасы.

Тарифтер:

1) ойын үстел - айына 1660 есе айлық есептік көрсеткіш;

2) ойын автоматы - айына 60 еселік айлық есептік көрсеткіш;

3) тотализатор кассасы - айына 300 рет айлық есептік көрсеткіш;

4) электронды кассаны толтыру - айына 4 000 еселік айлық есептік көрсеткіш;

5) букмекерлік кеңсенің кассирі - айына 300 рет айлық есептік көрсеткіш;

6) букмекерлік кеңсенің электрондық кассирі - айына 3000 еселік айлық есептік көрсеткіш.
ҚР СК 16-бөлімі Қызмет көрсету жөніндегі қызметті жүзеге асыратын заңды тұлғалар:

1) казино;

2) Ойын автоматтары залы;

3) тотализатор;

4) букмекер кеңсесі.

 

Объектілер мен тарифтерНегізі*Төлеушілер
Нысандар:

Жер учаскесі (жер учаскесіне ортақ үлестік меншік кезінде-жер үлесі)

Ставкалар:

Учаскелерге салынатын базалық салық ставкалары жер санатына байланысты белгіленеді.

Ауыл шаруашылығы мақсатындағы жерлерге, сондай-ақ тиісті қора-қопсы салынған жерді қоса алғанда, жеке тұлғаларға Өзіндік (қосалқы) үй шаруашылығын жүргізу, бағбандық және саяжай құрылысы үшін берілген елді мекендердің жерлеріне базалық салық ставкалары мынадай мөлшерде белгіленеді::

1) көлемі 0,50 гектарға дейін қоса алғанда-0,01 гектар үшін 20 теңге;

2) 0,50 гектардан асатын алаңға-0,01 гектар үшін 100 теңге.
ҚР СК 498, 500, 503-510 баптары 1. Салық салу объектілері бар тұлғалар жер салығын төлеушілер болып табылады:

1) меншік құқығында;

2) тұрақты жер пайдалану құқығында;

3) бастапқы өтеусіз уақытша жер пайдалану құқығында.

2. Заңды тұлға өз шешімімен өзінің құрылымдық бөлімшесін жер салығын дербес төлеуші деп тануға құқылы.⁠

 

Бюджетке төленетін басқа міндетті төлемдер:
I. Мемлекеттік баж салығы; II. Шығындар:

  1. Қазақстан Республикасында шетелдік жұмыс күшін тартуға рұқсат беру және (немесе) қайта ресімдеу үшін алымдар
  2. тіркеу жарнасы;
  3. Қазақстан Республикасының аумағында көлік құралдарының өтуі үшін төлем;
  4. Auction collection;
  5. Қызметтің жекелеген түрлерімен айналысу құқығына арналған лицензиялық алым;
  6. Телерадио хабарларын тарату ұйымдарына радиожиілік спектрін пайдалануға рұқсат беру үшін комиссия;
  7. Азаматтық авиация саласындағы сертификаттау үшін ақы

III. Сыйақы:

  1. жерді пайдалану үшін;
  2. жер үсті көздерінен су ресурстарын пайдалану үшін
  3. қоршаған ортаға шығарындылар үшін
  4. жабайы жануарларды пайдалану үшін;
  5. орман пайдалану үшін;
  6. ерекше қорғалатын табиғи аумақтарды пайдалану үшін
  7. радио спектрін пайдалану үшін
  8. қалааралық және (немесе) халықаралық телефон байланысы, сондай-ақ ұялы байланыспен қамтамасыз ету үшін
  9. кеме жүзетін су жолдарын пайдалану үшін
  10. Сыртқы (көрнекі) жарнаманы орналастыру үшін

АҚПАРАТ ҮШІН:
«2018-2020 жылдарға арналған республикалық бюджет туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 8-бабы 2018 жылдың 1 қаңтарынан бастап орнатыңыз:

  1. ең төменгі жалақы 28 284 теңге;
  2. мемлекеттік базалық зейнетақы төлемінің ең төменгі мөлшері - 15 274 теңге;
  3. ең төменгі зейнетақы 33 745 теңге;
  4. Қазақстан Республикасы заңнамасына сәйкес жеңілдіктер мен басқа да әлеуметтік төлемдерді есептеу үшін айлық есептік көрсеткіш, сондай-ақ айыппұлдарды, салықтар мен басқа төлемдерді қолдану - 2 405 теңге;
  5. негізгі әлеуметтік жәрдемақылар мөлшерін есептеу үшін күнкөрістің ең төменгі мөлшері - 28 284 теңге.

Қазақстандағы жеке кәсіпкерлер үшін салық режимдері

 

Сәйкес салық режимін таңдау салық декларациясын бергенде жеке кәсіпкер ретінде тіркелу кезінде жүргізілуі тиіс.

Бұл ретте салық декларациясында арнаулы салық режимін таңдамау жаңадан құрылған АЖ-нің жалпыға ортақ салық салу рәсіміне келісімі ретінде қарастырылады (кейіннен арнайы салық режиміне өту жалпы белгіленген тәртіпті қолдану күнтізбелік жылынан ерте мүмкін емес).

Егер арнайы салық режимі салықтық есепте қағаз түрінде немесе электронды түрде, соның ішінде «электронды үкімет» веб-порталы, патент есептеу, IP үшін мемлекеттік органға салық төлеуші ​​органдарда мемлекеттік тіркеуден өткен күннен бастап, оңайлатылған декларация негізінде арнайы салық режимін қолдануға құқылы.

Қазақстанда PI үшін келесі салық режимдері бар
1. Жалпы тәртіп;
2. Арнаулы салық режимдері:
2.1. Патент
2.2 Жеңілдетілген декларация;
2.3 Шаруа қожалықтары мен шаруа қожалықтары үшін арнаулы салық режимі;

Арнаулы салық режимі қолданылмауы мүмкін:
1) келесі іс-шараларды жүзеге асыратын ПИ:
  • акцизделетін тауарларды өндіру;
  • акцизделетін тауарларды сақтау және көтерме сату;
  • мұнай өнімдерінің жекелеген түрлерін - бензин, дизель отыны және мазут сату;
  • лотереяларды ұйымдастыру және өткізу (мемлекеттік (ұлттық) қоспағанда);
  • жер қойнауын пайдалану;
  • шыны ыдыстарды жинау және қабылдау;
  • түсті және қара металл сынықтары мен қалдықтарын жинау (дайындау), сақтау, өңдеу және сату;
  • кеңес беру қызметтері;
  • бухгалтерлік есеп немесе аудит саласындағы қызмет;
  • сақтандыру брокерi мен сақтандыру агентiнiң қаржылық, сақтандыру және делдалдық қызметi;
  • құқық, әділет және сот төрелігі саласындағы қызмет.
2) әртүрлi жерлердегi өзге де құрылымдық бөлiмшелерi және (немесе) салық салу объектiлерi бар салық төлеушiлер;
3) агенттік шарттар (келісімдер) негізінде қызметтер көрсететін салық төлеушілер.

 

Салық режимін қолдану шарттары

Патенттің негізінде арнайы салық режимі бойынша жеке кәсіпкер жеке кәсіпкерлік түрінде қызметті жүзеге асыратын қызметкерлердің еңбегін пайдаланбауы керек және салық кезеңінің ең жоғарғы табысы ең төменгі жалақының 300 еселенген мөлшерінен аспауы керек (6857700 теңге). ҚР ҚМ 429-бабы. Салық есептілігін ұсынудың соңғы мерзімі: күнтізбелік жыл (Қазақстан Республикасының Салық кодексінің 430-бабы)

Ерекше оңайлатылған декларациямен салық кезеңі ішінде қызметкерлердің шекті орташа саны 25 адамды құрайды, оның ішінде жеке кәсіпкердің өзі және салық кезеңі үшін шекті кіріс ең төменгі жалақы 1400 есе (3 206 200 теңге) құрайды. ҚР-ның 433-бабының 1) тармақшасы. Жылдың бірінші жартысында СОНО-ға есеп беру мерзімі ағымдағы жылдың 15 тамызы, ал екінші жартыжылдықта СОНО-ға есеп беру мерзімі келесі жылдың 15 ақпанына дейін.

Жалпы іс-шаралар күнтізбесі 1 қаңтардан 31 желтоқсанға дейін (Қазақстан Республикасының Салық кодексінің 148-бабы)

Патенттелген арнайы режимнің ерекшелігі патент берілген кезде барлық салықтарды бір мезгілде төлеу болып табылады, салықтық чектерді шығарудың қажеті жоқ, кассалық тіркелімге қажеттілік жоқ және салық есептемесі іс жүзінде жоқ. Ал оңайлатылған декларация негізінде арнайы режимде салық алдын-ала төлеммен емес, патент бойынша төленгеннен кейін төленеді.

 

Салық төлеушілерге ақпарат алу үшін әртүрлі режимдегі салықтар:

  • Патент
  • ИИТ декларацияланған табыстың 2% (ҚР Салық кодексінің 432-бабы);
  • Ең төменгі жалақының 5% мөлшерінде әлеуметтік аударымдар
  • 2-бөлім, «Міндетті әлеуметтік сақтандыру туралы» Заңның 14-бабында 4-бөлік, әлеуметтік тапсырмаларды есептеу және беру ережесінің 4-бөлімі;
  • Зейнетақы жарнасының декларацияланған табысының 10% -ы («Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамсыздандыру туралы» Заңның 25-бабының 3-тармағы).
  • Жеңілдетілген декларация
  • IIT жалпы кірістің 3% - табыс (ҚР Салық кодексінің 436-бабы);
  • Жеке кәсіпкер үшін және әрбір қызметкер үшін ең төменгі жалақының 5% мөлшеріндегі әлеуметтік аударымдар («Міндетті әлеуметтік сақтандыру туралы» Заңның 14 бабы 2 тармағы, Әлеуметтік аударымдарды есептеу және аудару Ережесінің 4 тармағы);
  • Жеке кәсіпкер үшін және қызметкерлер үшін кірістің 10% мөлшерінде зейнетақы жарнасы («Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамсыздандыру туралы» Заңның 25-бабының 3-тармағы).
  • Жалпы тәртіп
  • ИИТ кіріс сомасының 10% (Қазақстан Республикасы Салық кодексінің 158-бабының 1-тармағы) Сонымен қатар, салық салынатын табыс - кірістерді алу үшін кірістер мен шығыстар арасындағы айырма; o жеке кәсіпкер үшін 2 АЕК көлеміндегі әлеуметтік салық және әр қызметкер үшін 1 АЕК (2-бөлім, ҚР Салық кодексінің 358-бабы);
  • Тауарларды, жұмыстарды және қызметтерді сатудың ең аз айналымы АЕК-нің кез келген кезеңіне (12 айдан артық емес) 30 000 есе асатын болса, 12% ставка бойынша ҚҚС (268-баптың 1-тармағы, 5-тармақ 568 ҚР ҰҚ);
  • Жеке кәсіпкер үшін және қызметкерлер үшін кірістің 10% мөлшерінде зейнетақы жарнасы («Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамсыздандыру туралы» Заңның 25-бабының 3-тармағы).

 

 

 

© 2010 - 2022 «Aqjaiyq» әлеуметтік-кәсіпкерлік корпорациясы» акционерлік қоғамы

090000, Қазақстан Республикасы, Батыс Қазақстан облысы, Орал қ., Исатай-Махамбет көшесі, 84